3 daagse trektocht.

18 maart 2013 - Chiang Mai, Thailand

Rond 7 opgestaan en rond 8 uur werd ik dan opgepikt door een busje. In het busje zaten nog 2 andere meisjes 1 van Canade en 1 van Nieuw-Zeeland. We praten wat met elkaar en ongeveer 45 minuten later stopte we aan een groot dorp waar 8 bergstammen bij elkaar woonde. Het leek er wel een soort Bokrijk en heel anders dan ik me het had voorgesteld. We speelde er wat met de kinderen en liepen wat rond in het dorp. De meeste huizen waren omgebouwd tot souvenierwinkeltjes. Na een uur waren we terug aan het busje en vroegen of we nu naar the longneck tribe gingen. Ze bekeken ons en zeiden dat ze ook in het dorp woonde maar heel op het einde. We vroegen om wat extra tijd en wandelde terug het dorp in op zoek naar de langnekken. Gelukkig vonden we hun en verschillende van die vrouwen hebben echt ongelofelijke lange nekken. We mochten ook eens van die ringen vasthouden wat ze om hun nek hebben en die zijn niet licht. Moet soms wel zwaar zijn denk ik en pijnlijk voor de nek omdat met je mee te dragen. Na het bezoek aan het dorp reden we naar een andere plaats en pikte nog andere mensen van de groep op. Onze eerste stop was een markt waar ze groenten, fruit, ingewanden en nog meer lekkernijen verkochten. Er liep zelfs een olifant over de parking rond. Na het bezoek aan de markt reden we een heel stuk door en daar kwam dan 1 van de dingen waar ik zo naaruit had gekeken,... rijden op een olifant. Ik vond het maar niks zo hoog op dat beest en dat wiebelt de hele tijd en stopt om de zoveel meter om iets te eten. Dan heeft een olifant ook nog eens van die stekerige kleine haartjes op zijn lijf en lekker ruikt dat beest ook al niet. Was blij nadat uur dat ik eraf kon kruipen. Na de lunch begonnen wa dan aan onze wandeling naar de bergstam waar we zouden overnachten. We zouden ongeveer 2 uur moeten wandelen, maar het was zo warm die dag met een ongelofelijke luchtvochtigheid. Ik was nog niet tegoei vertrokken of het zweet liep me al langs mn rug af. We liepen de hele tijd bergop, gelukkig konden we af en toe even stoppen en genoten we van het prachtige uitzicht. Eenmaal in het dorp kwamen bij een grote hut uit met wat matrassen op de grond en wat muskietennet. Hier zouden we overnachten. Samen met een Brits meisje Natascha ging ik het dorp wat verkennen. S'avonds kregen we uitgebreid eten. Rijst, kip, rode curry, groenten gewokt,... het smaakte. Na het eten zaten we met zn allen buiten en luisterde wat naar het gitaarspelen van 1 van de gidsen. Morgen zouden we ook gesplitst worden zou ik alleen verder gaan met de 2 meisjes die ik eerst leerde kenne. S'avonds speelde we nog met wat de kaarten en loste we allerlei raadsels op. Het was er echt supertof en we hebben er heel wat afgelachen. Rond half 1 toch maar gaan slapen want morgen is weer een nieuwe wandeldag en gaan we naar 2 watervallen.

De volgende dag stonden we om half 8 op, ontbeten wat en namen afscheid van de rest van de groep, jammer want met sommige kon ik het al heel goed mee vinden. Rond 10 uur begonen we dan onze wandeling. We stopte bij prachtige uitzichtpunten en we zagen ook vele wilde bloemen in de jungle. De eerste waterval was de moeite. Danny onze gids maakte het eten klaar en wij konden er zwemmen als we wilden. Verder dan mn benen ben ik niet het water ingegaan, het was er ijskoud. Voor de lunch kregen we noodles en groenten en brood. Het mooie ervan was dat de kom en de stokjes waarmee we aten uit bamboe gemaakt waren door onze gids. Na de lunch wandelde we verder naar de tweede waterval. We liepen bergop en bargaf soms zelfs zo steil dat je bijna naar onder gleed. Bij de tweede waterval vond ik het al een stuk drukker, er was zelfs een klein winkeltje,... en dat in de jungle. Na een uur wandelde we een klein stukje verder en kwamen we uit bij onze slaapplaats voor vandaag. S'avonds kregen we weer rijst, kip, groenten en lekkere saus erover. Het had ons weer gesmaakt. S'avonds maakte ze ons zelfs een kampvuur en zaten we allemaal gezellig wat te praten rond het vuur. Rond 23 uur gingen we slapen. Morgen laatste dag van de trektocht. Rond 8 uur stond ik op en wilde ik me toch even gaan douchen maar de douche bestond alleen uit een plastic buis en in de rieten deur was er een groot gat waar ik toch maar wijselijk mn handdoek voor heb gehangen. Ik was al lang blij dat ik de schampoo uit mn haren gewassen kreeg. Voor ontbeit kregen we zelfs zelfgebakken pannekoeken. Rond 11 uur gingen we terug op pad en wandelde naar de plaats waar we zouden raften. Wemaakte ons klaar en in het begin was het allemaal heel rustig en waren we elkaar nat aan het maken en probeerde we elkaar uit de boot te duwen. Daarna werd het water wilder en moesten we peddelen, niet dat we goed waren want verschillende keren botste we tegen rotsen op en zelfs 1 keer kwamen we vast te steken. Na een urr raften schakelde we over op een bamboevlot. Niet dat dat een goed vlot was want het zakte dieper en dieper de rivier in het leek wel of ik in een bad zat te drijven i.p. v op een vlot te zitten. Na dit kregen we lunch en brachten ze ons terug naar Chiang Mai. Hier heb ik dan afsheid genomen van de rest en s'avonds heb ik nog geprobeerd te skypen met thuis. S'avonds nog wat in de stad rondgelopen en wat met de meisjes op mn kamer liggen praten. Rond 24 uur ben ik dan gaan slapen. Morgen naar Pai met de bus....