Chiang mai deel 1

18 maart 2013 - Chiang Mai, Thailand

s'morgens rond 7 uur stond ik op, ontbeet en vertrok met de trein naar de luchthaven. 3 treinen moest ik nemen vooraleer ik er was. Eenmaal in de luchthaven checkte ik in keek wat rond in de winkeltjes. Voordat ik het wist stapte ik het vliegtuig op en een uur en een half later was ik in chiang Mai. Ik nam een taxi naar mn slaapplaats, boekte een driedaagse jungletocht en ging de stad verkennen. S'avonds ging ik naar the nightmarket en keek hier naar zoveel kraampjes. Het begon er plots te regenen en ze legde hun spullen de hele tijd onder plastic dus hield ik het na een tijdje ook voor bekeken. S'avonds laat begon het er nog harder te regenene en heb ik met mama geskypet met op de achtergrond een heel orkest van brullende kikkers. De volgende morgen werd ik om 9 uur wakker, douchte me en ging op pad om de stad wat beter te verkennen. Ik stopte aan een klein gezellig cafeetje om een cappucino te drinken en een soort appelgebak te eten. Het was er supergezellig. Van hier nam ik een taxi naar tiger kingdom. 1 maal er aangekomen zou de taxi chauffeur er op me wachten! Ik liep naar de ingang en hier kon ik kiezen met welke tijgers ik op de foto wou. Ik koos natuurlijk de allergrootste uit. Na een tijdje mocht ik binnen en zagen we al verschillende tijgers. Ze riepen allemaal nummers af en dan mochten we met een begeleider de kooi in. Na een half uur wachten was het mijn beurt. Ik liep de kooi in en voordat ik het wist stond ik al langs een reuzetijger. Ze zijn echt zo groot. Ik mocht er op 1 liggen en dan gingen we naar de volgende ik had er wel wat bang voor want het zijn toch nog altijd wilde beesten met zeer scherpe tanden. Ze voelen zo zacht aan, ik vond het geweldig om zo kort bij mijn lievelingsdier te zijn. Het was de moeite geweeste en ik vind tijgers nu nog mooier. Nadien ging ik terug naar de parking en vond eerst mijn chauffeur niet, eindelijk dacht ik hem gevonden te hebben zei hij eerts van nee. Ik had zijn nummer op een kaartje staan en liet hem dit zien. Hij was dus wel mijn chauffeur. Hij bracht me terug naar de stad naar de wat pra sing tempel. Ik at er in de buurt eerst iets en bezocht toen de tempel. Ik wandelde nog verder en kwam ook bij andere tempels terecht. 1 ervan liet me zelfs aan ayuthaya denken. Na het bezoek aan de tempels wandelde ik naar het museum en keek er naar een video over het ontstaan van de stad en keek ik naar allerhande voorwerpen van alle bergstammen in de buurt. Het was een goed museum met allelei voorwerpen en uitleg over de mensen en de omgeving hier. Vervolgens ben ik terug naar mijn hostel gewandeld en s'avonds ben ik dan terug naar de nachtmarkt gegaan en heb hier wat gegeten en wat beter naar de kraampjes gekeken. Ik zag er ook verschillende ladyboys die aan het dansen waren. Terug in ed hostel heb ik mn kleine rugzak klaargemaakt want morgen vertrek ik voor mn 3daagse tocht, ben benieuwd.

1. Mama:
    24 maart 2013
    dat had ik ook willen doen met die tijgers op de foto,s lijkt me heel leuk.