Perth deel 2 en het einde van mijn Australie avontuur

2 maart 2013 - Perth, Australië

Wat ik nog vergeten te schrijven was... Na de groepsreis ging ik naar mijn nieuwe hostel. Ik ging naar de kamer en er lag een meisje te slapen dus probeerde ik zo stil mogelijk te zijn wat uiteraard niet lukt... Opeens wordt het meisje wakker en zegt "oh hey lindsay". Ik kijk naar haar en het was echt fantastisch we konden het beide niet geloven het was Allison 1 van de drie belgische meisjes. Ik vroeg of de andere 2 er ook waren en ze atwoordde ja. Wat een toeval totaal onverwacht en toevallig verbleven we in dezelfde kamer alleen met ons 4en. Vond dat toch speciaal genoeg om hier even te vermelden.

vrijdag 15 februari

Mijn laatste dagen in Australie en natuurlijk moest ik weer een stunt uithalen. Gelukkig controleerde ik mijn vluchtgegevens op voorhand. Want wat bleek nu ik vlieg morgen al naar Thailand en niet zondagavond. Dat had ik al die maanden in mijn gedachten. Ik had nog niks geboekt in Thailand en ik had mn hostel in Perth tot zondag geboekt. Dus ben ik maar naar de receptie gegaan en uitgelegd dat ik morgen vertrek en niet zondag. Ze vonden het geen probleem en gaven me zelfs mn geld terug. Na heel wat gestress ben ik dan rond 4 uur met Michelle een meisje vanuit de groepsreis naar kings park gegaan. Van hieruit heb je een prachtig zicht over de skyline van Perth. We bleven er tot na zonsondergang en trokken heel wat fotos. Na dit gingen we naar de winkelstraat. Het was er superdruk en er waren verschillende straatartiesten. We aten en dronken er iets en liepen dan terug naar de hostel. Ik nam afscheid van Michella want zij ging Australie verlaten in de ochtend en ging slapen.

Laatste dag in Australie, nee ik wil niet gaan... Ik heb vandaag wat langer in bed gelegen ben dan opgestaan om wat door de stad te slenteren nog op zoek naar de laatste souveniers. Rond 5 uur ben ik dan met Allison 1 van de Belgische meisjes iets gaan eten en drinken. En al snel was het tijd om afscheid van de belgische meisjes te nemen en naar de luchthaven te gaan. Het inchecken ging vlot en rond 11zat ik op het vliegtuig voor naar Sydney te vliegen. Hier heb ik dan nog eens ongeveer 7 uur gewacht voor mn vlucht naar Bangkok al leek het in Sydney of ik al in Azie was... Wat een drukte en wat een kabaal. Vaarwel Australie en misschien tot ooit!!!

Wat zal ik Australie missen...

Geen kangoeroes meer, Koalas, opossums meer zien en meer van al die speciale dieren down under... Geen mensen meer die goodday mate zeggen... Geen autos meer die steeds van de verkeerde kant komen, ja zelfs na maanden kijk ik eerst rechts en dan links en in Australie moet je het andersom doen... Niet meer het slouthern cross zien het sterrenteken van australie die je alleen in het zuidelijk halfrond kan zien... Geen roadtrips meer door de uitgestrekte leegtes en droogtes van Australie... Niet meer de australische humor horen... De didgeridoo horen... ik kan blijven doorgaan.

Maar het wordt tijd om andere dingen te ontdekken... gelukkig is het nog niet het einde van mijn reis Thailand here i come...