Noosa en the Noosa everglades

5 december 2012 - Noosa (heads), Australië

Maandag 5 november vertrok ik dan alweer naar een nieuwe plaats Noosa.Hier verbleef ik in flashpackers wat een hostel zo proper en we hadden zelfs een regendouche. Waar een mens tegenwoordig toch superblij mee kan zijn. De 3 belgische meisjes waren er ook. S'middags ben ik met hun naar het stadje gegaan en heb ik inkopen gedaan voor de 3 daagse kanotocht. S'avonds was er een kaas en wijnavond in de hostel. Bleek alleen dat je moest zorgen voor je eigen wijn en kaas !!!

De volgende dag werd ik rond 7u30 opgepikt door een busje voor mijn 3 daagse kanotocht door de everglades. Ons groepje bestond uit 17 mensen waaronder 9 nederlanders. Samen met Ellen deelde ik een kano. We kregen tenten mee, potten en pannen en een gasvuurtje en een koelbox voor ons eten. We kregen ook een kaart mee waarop stond waar onze kampplaats was want we hadden geen gids. We vertrokken eerst met een soort speedboot die ons naar de kanos barcht. We laadde de kanos in met al onze spullen en waren klaar voor vertrek. We vaarde de upper Noosa river op en in het begin vaarden we langs lelievelden. Deze waren zo mooi met hun paarse bloemen. Onze eerste stopplaats was er al na een half uur Fig tree point. Hier aten we onze lunch op en maakte een korte wandeling. Het was hier ook dat mijn teenslipper kapot ging. Daar stond ik dan. ik probeerde het te plakken met een plakker en wonderwel hield het. Na de lunch terug in de kano. Het was best vermoeiend. Rond 2 uur kwamen we aan op onze kampplaats Harry's campground. Hier zetten we de tenten op en zouden we 2 nachten verblijven. We hadden wc's maar geen douches. We konden ons wassen in de rivier. Na ons georganiseerd te hebben ben ik met enkele een stuk gaan wandelen. We kwamen zelfs terecht in een soort jungle. Rond 5 uur heb ik mijn eten klaargemaakt kip en rijst met zoetzure saus, alleen had ik niet goed op het pak rijst gekeken en duurde het 18min voor mijn rijst klaar was! S'avonds speelde we wat spelletjes en niet te geloven maar iedereen lag om 9 uur in bed. Het was er zo donker dat ik zelfs voorbij de wc's liep.

De volgende dag na het ontbijt kropen we terug de kajak in en besloten naar kampplaats 3 te gaan. Na een uur en een half peddelen waren we er. We gingen hier de wandeling naar de sandblow doen. Deze was gesloten voor het publiek omwille van de warmte en het gevaar voor brand maar met de groep besloeten we toch de wandeling te doen. Het was superwarm en het was constant bergop maar het uitzicht maakte alles goed het was er prachtig. We aten er onze lunch Sandwick met kaas en groenten maar het was niet zo een goed idee met al dat zand want mijn eten was al snel een Zandwich. Mijn slipper ging nog een paar keer stuk onderweg en ik besloot het gat op te vullen met kleine stokjes en dit hield dan weer voor een paar uur. Terug onder zijn we met enkele naar kampplaats 4 gegaan en hebben hier wat gezwommen en dan begon de lange terugtocht naar onze kampplaats want we wilde toch terug zijn voor het donker. Dit lukte ons en rond half 6 heb ik mij spaghetti bolognese gemaakt. S'avonds toen het donker was voelde enkele van ons muizen over hun voeten lopen en we zagen ook enkele kakkerlakken. Ellen en ik hadden onze voedselzak in de tent staan wat blijkbaar geen goed idee was want toen ik in de tent lag hoorde ik iets ritselen in de tent. Ik dacht eerst dat het van buiten kwam maar toen ik het licht aandeed zag ik dat ik een gat in mijn zak had en dat er ook een gat in de tent was. Wat bijt er nu een gat in de tent? Ik heb het gat dan maar opgevuld met een laken want was toch wel wat bang dat er iets onze tent in ging kruipen als we sliepen

Alweer de laatste uren van onze tocht. Rond half 7 stond ik op ontbeet en dan moesten we terug alles opruimen. Tenten afbreken de kampplaats terug netjes achterlaten en terug gaan naar het beginpunt waar ze ons rond 9u30 terug kwamen ophalen. We peddelde terug en waren ruim op tijd klaar. Mijn armen deden pijn van al dat peddelen. Terug aan land werden we terug naar onze hostels gebracht en ben ik gaan douchen want mijn voeten zagen zwart en Na 3 dagen zonder een douche wou ik mij toch wel wassen. Na de douche ben ik dan naar het stadje gegaan en heb ik nieuwe teenslippers gekocht. Vervolgend ben ik met Ellen en julia naar het strand gegaan en hebben er wat rondgewandeld. Terug in de hostel heb ik wat eten gekookt en heb ik met enkele mensen wat tv gekeken.

1. Mama:
    8 december 2012
    wat een avontuur,en dat allemaal met teenslippers.amuseer je maar als je maar voorzichtig bent groetjes van het thuisfront.