Brisbane deel 1

12 december 2012 - Brisbane, Australië

Vanmorgen ben ik rond 8u naar Noosa junction gegaan om daar de shutlebus naar Brisbane te nemen. Na 3 uur rijden kwam ik hier aan. Wat een drukte, was ik niet meer gewend na al die kleine stadjes aan de zee. Hier verbleef ik in tinbilly hostel. Dit was een groot hostel en toen ik op de kamer kwam het was bijna middag lagen er zelfs nog mensen te slapen op de kamer het was er zeer rommelig. In de hostel zag ik Lea terug haar had ik ontmoet op Fraser island. Omdat het niet zo een goed weer was zijn we met ons tweetjes naar het museum gegaan. Eerst bezochten we het wetenschapscentrum hier konden we vanalles zelf uitproberen. Fietsen op een ligfiets, zeilen met kleine bootjes, door een draaiende tunnel lopen waar je je evenwicht bijna in verloor, muziek maken een watertornado maken enz... hier hebben we ons wel geamuseerd. vervolgens zijn we dan een broodje gaan eten en vervolgens zijn we naar het museum gegaan. Dit was echt reuzegroot. Er waren dinosaurussen, dieren, aboriginals info over Queensland enz,... in het begin was het nog wel allemaal interesant maar na een tijdje had ik het wel gezien in het museum. Vervolgens zijn we verder het pad langs de rivier afgewandeld en hebben we een kleine markt bezocht op southbank. Dit was het favoriete deel van de stad. Terug aan de andere kant zijn we nog even naar de winkelstraat gegaan en kwam ik opeens uit bij een paar elven,... ja je leest het goed en ik ben nog niet gek maar ze stonden er voor de kerstcollectie van een winkel te promoten. het werd nog gekker toen ik een man kerstliedjes hoorde zingen en opeens de kerstman kwam aangereden in een rode cabrio. En dit alles op 9 november!!! terug in de hostel was de kamer nog erger dan ervoor er lagen etensresten verspreid over de kamer en er bleken enkele franssen al meer dan een maand in te wonen en zij maakte er letterlijk een varkensstal van. Gelukkig dat ik nog maar 1 nacht na deze blijf en dan ga ik naar Fiji.

De volgende morgen ben ik rond 9 uur opgestaan en heb mijn was gedaan. Rond de middag had ik dan afgesproken met Julia het meisje wat ik al eerder zag in rainbow beach en Noosa. We zijn eerst samen iets gaan eten en vervolgens hebben we wat door de winkelstraat gewandeld. Het was een gezellige dag en rond 5 uur namen we afscheid van elkaar en ben ik nog wat langs de rivier gaan wandelen vooraleer ik terug ging naar de hostel en de o zo gezellige kamer. Terug in de hostel heb ik mijn rugzak klaargemaakt en alles klaargelegd voor morgenvroeg zo dat ik zeker niets zou vergeten.