Rainbow beach en Fraser island

5 december 2012 - Rainbow Beach, Australië

Om 6u werden we door een busje van het hostel naar de greyhoundbus gebracht. Hier zag ik Ellen terug zij verblijft in hetzelfde hostel als ik Dingo's. Rond half 2 kwamen we aan. Even later ben ik met Ellen de buurt wat gaan verkennen. Rond half 5 zorgde ik dat ik terug in e hostel was want hier zouden we uitleg krijgen over onze trip naar Fraser island. We werden in groepen onderverdeeld en kregen dan een paar zeer saaie video's te zien. 1 ervan ging erover dat je zeker niet alleen moest rondlopen omwille van de vele dingos. De rest ging over het rijden in zand met de auto's,eten enz... rond 6 uur waren we dan eindelijk klaar en konden we zeer goeiekoop hamburgers en friet eten. S'avonds was er een kleine halloweenfuif met livemuziek. Rond 23 u ben ik dan mn bedje ingekropen. Op de kamer ontmoette ik Julia een duits meisje.

De volgende dag stond ik op om half 7 en maakte me klaar voor mn trip naar fraser island. Iets voor 7 ging ik dan naar het gratis ontbijt pannekoeken. Rond kwart voor 8 spraken we af op de parking en kregen nog eens een veiligheidsbriefing. We kregen een checklist en moesten de auto's controleren. we kregen ook ons eten mee voor 3 dagen voor 8 personen laadde de auto's in en dan was het tijd om te vertrekken. Of ja toch voor zo een 5 minuten want toen merkte dat onze radio niet ging. We deden teken aan Kevin en die stopte. We legde ons probleempje uit en reden dan vervolgens naar de garage. Hier probeerde ze ons eerst een nieuwe radio te geven,... niks lukte. Dus er was maar 1 oplossing,... een nieuwe auto. we kozen er een uit en dan was het eindelijk tijd om te gaan na al ons bagage te hebben overgeplaatst van de oude naar de nieuwe auto. Na een kwartier rijden kwamen we aan op het strand en was het tijd om met de 4x4 op te rijden. Het grappige was dat we er nog maar pas waren of Kevin onze begeleider had zich al vastgereden. Dus waren er verschillende mensen die uitstapten en de jeep verder probeerde te duwen. Gelukkig reed niemand anders zich vast en konden we de ferry op om naar fraser island te gaan.Eenmaal aangekomen reden we eerst ongeveer een uur naar onze eerste stopplaats Lake Wabby. De rit op het strand was geweldig zo kort bij de golven het leek wel iedere keer dat ze ons gingen raken voordat ze terugtrokken in de oceaan. Het was echt een fantastisch zicht. Nadat we stopten hebben we geluncht en vertrokken dan voor een wandeltocht van ongeveer 2 km naar het meer en de zandduinen. Kevin waarschuwde ons om zeker niet de heuvels af te lopen en het water in te springen. Hij had het nog niet te goei hardop gezegd of we kregen al te horen dat er een jongen van een andere groep dit wel had gedaan en verschrikkelijke pijn had en zijn benen amper kon bewegen. Later zagen we een ambulance en een helicopter die hem wegbrachten. De wandeling was wel vermoeiend want het was midden in de zon en we wandelde het meeste van de tijd in het diepe zand. Maar het was wel echt de moeite het leek wel of ik in een woestijn was. Het water daarentegen viel wat tegen want het was ijsijsijskoud. Toen was het tijd om terug te gaan de jeeps in en naar onze kampplaats te gaan. Onderweg zagen we onze eerste 2 dingos want op het eiland leven heel veel wilde dingos. Eenmaal in het kamp kozen we onze tenten uit we sliepen per 3 in 1 tent. Niemand mocht alleen liggen. Niemand mocht zelfs alleen naar de w.c gaan nog geen 200 meter verder omwille van de dingos. Er mocht geen eten in de tent en op verschillende plaatsen staken er stokken uit de grond de dingosticks voor je eventueel te kunnen verdedigen en de dingos weg te jagen. We hadden ook een kleine buitenkeuken met gasvuurtjes en een wasbak. Bij de toiletten hadden we douches dus we hadden alles binnen bereik. Na alle uitleg zijn we terug naar het strand gegaan en hebben we chinese voetbal gespeeld. Terug in het kamp begon ik dan aan het eten met mijn nieuwe Fraserfamilie want we moesten gedurende 3 dagen samen met de mensen in onze auto koken en eten. We maakte Rijst met kip en groenten het was superlekker. we verdeelde de taken en sommigen sneden de groenten andere kookte de rijst en weer andere deden de afwas. Na het eten ging iedereen rond het kampvuur zitten en uiteindelijk speelden we drankspelletjes. Na een tijdje gingen we naar winky's onze eigen nachtclub op het eiland. Nachtclub is veel gezegd een houten veranda waar we onze i pod konden aansluiten voor wat muziek en er waren wqat discolampen. Rond 24 uur kroop ik dan mijn bed in maar veel heb ik niet geslapen want we sliepen op zeer dunne matjes en er waren enkele mensen die superhard snurkte.

De volgende morgen stond ik om 7 uur op en dekte alvast de tafel voor ons 8ten. Toen de rest op was begonnen we dan eieren te bakken. Na het ontbijt moesten we voor 1 dag bij kevin in de auto want hier zaten verschillende mensen die ook eens wouden rijden dus waren we voor 1 nacht onze auto kwijt. We reden vandaag eerst naar de champagne pools. Het is een soort natuurlijk zwembad met rotsen. De golven slaan over de rotsen en creeeren kleine bubbels in het water de champagne. Nadit reden we naar een uitkijkpunt. Eerst aten we wraps met tonijn of rosbief en dan begonnen we aan onze beklimming naar boven. Het uitzicht was geweldig we zagen manta's, zeeschilpadden en zelfs een kleine haai van boven. Na het uitkijkpunt reden we verder en stopten we bij een schipswrak. Het is volledig verroest en het is verboden om erop te klimmen. Het schip was vroeger eerst een cruiseschip, vervolgens vervoerde het gewonde Australische soldaten en vervolgens werd het verkocht aan de japanners. Deze kwamen in een grote storm terecht en verloren de controle over het roer en kwamen terecht op het strand waar het schip nu nog altijd ligt. Onze laatse stop van vandaag was Eli creek hier is het water zo helder dat je ervan kan drinken. Toen was het weer tijd om naar het kamp te gaan voor ons avondeten aardappelsalade met biefstuk. Na het eten zijn we weer met zijn allen aan het kampvuur gaajn zitten het was er supergezellig. Iedere keer als er iemand alleen naar de wc wilde gaan werd diegene tegengehouden want je moest een dingobuddy meenemen.want de begeleider vertelde ons een verhaal van een duitse jongen die zoveel gedronken had en alleen naar het strand was gewandeld met een zak chips en een doos met goon (wijn). Hij viel er in slaap met de chips op hem. enkele uren later werd hij wakker toen de dingos hem waren aan het bijten. Hij probeerde nog weg te vluchten door in een boom te klimmen hier viel hij uit en brak zijn been en pols. s'morgens kwam hij aan in het kamp heel bebloed en zwaar gewond. Kevin begreep niet dat hij nog leefde. Het verhaal is echt gebeurd want je vindt het terug op internet.

De laatste da&g zijn we na het ontbijt naar lake mc Kenzie gegaan. Hier hebben we wat gezwommen. Maar voor daar te komen moesten we dwars over het eiland en door het bos. Wat een hobbelige weg, we vlogen alle kanten op. We hebben wat afgelachen in de auto. Eenmaal aangekomen aan Lake mc Kenzie wilde ik het water inspringen maar het was ijskoud dus heb ik er alleen met mijn benen ingestaan. BBBBBBBBBBRRRRRRRRRRRR veel te koud voor mij. Na het meer gingen we terug over de hobbelige weg terug naar een klein stadje om te lunchen. Na de lunch was het tijd om naar de ferry te gaan, onze frasertocht zat er alweer bijna op. Terug aangekomen in de hostel borstelde we het zand uit de auto en maakte de koelboxen schoon. S'avonds kregen we weer hamburger en friet en speelde we een paar knotsgekke spellen. 1 ervan kreeg ik zelfs scheerschuim op mijn hoofd en moesten ze voor het meeste kaasbolletjes op mijn hoofd proberen te schieten. Zoals ik heb geschreven knotsgek. Na deze spelletjes ben ik gaan slapen en toen ik mijn tanden aan het poetsen was voelde ik iets over mijn voet kruipen. Een reusachtige kakkerlak ik heb gesprongen lijk een gek en ik was niet de enige want het liep de kamer op en iedereen stond op de bedden. Het kroop op een gegeven moment over de muur. We hebben dan maar de hulp ingeroepen van een dapperre jongen die het beest voor ons vermoord heeft. Hij was de held van de avond.

De volgende dag ben ik met 3 belgische meisjes naar het strand geweest en hebben we wat rondgewandeld. Er lagen veel dode kwallen op het strand. voor de rest van de dag hebben we wat rondgehangen in de hostel. S'avonds voor de zonsondergang zijn we naar Carlos sandblow gegaan. Hier konden we eerst zandsurfen of je kunt het beter lezen als zandhappen. Het was wel plezant en supergrappig als er weer iemand van zijn board schoof en zand hapte. Vervolgens was het tijd voor de zonsondergang en deze was echt zo mooi. S'avonds hebben we weer met enkele mensen samengezeten en hebben we nog wat gedronken.