Adelaide deel 2

30 januari 2013 - Adelaide, Australië

In de voormiddag heb ik lekker niks gedaan, zalig. Vervolgens ben ik samen met Rachelle naar het informatiecentrum gewandeld waar we hadden afgesproken met Sonja. 1 probleem er bleken meer infocenters te zijn. Na een tijd zoeken vonden we Sonja eindelijk en zijn we door de stad gaan wandelen. We dronken en aten ons iets en wandelde naar de botanische tuinen. Wat is en blijft Adelaide toch een supersaaie stad. Na een hele tijd namen we de gratis shutllebus en deden hier een rondje mee. We namen terug afscheid van Sonja en spraken opnieuw af om woensdag iets te doen. Vervolgens ben ik samen met Rachelle inkopen gaan doen in de supermarkt en heb ik mezelf spaghetti carbonara klaargemaakt. Vervolgens heb ik nog wat dingen geregeld voor de rest van reis. Vandaag in de voormiddag heb ik alles geregeld voor mn laatste tour in Australie. Pert naar Broome en terug. Vervolgens heb ik wat in de winkelstraat rondgewandeld en ben ik naar het South Australian museum geweest. Ze hebben er een grote tentoonstelling over de aboriginals en ook over Zeedieren en zoogdieren van Australie. Na een uur had ik het wel gezien en ben ik over de universiteitscamus gaan wandelen. Vervolgens nam ik de gratis shutlebus naar mijn hostel en maakte wat eten klaar. S'avonds ben ik dan met Rachelle en een ander Brits meisje naar the moonlight cinema geweest in de botanische tuinen. We keken er naar een 3 uur durende film Django unchained van Quintin Tarantino. Een knotsgekke film op momenten zo overdreven. Ik heb ook enkele keren gewoon naar boven gekeken naar de mooie sterrenhemel boven ons en zag zelfs een vallende ster. Rond 1 uur was ik terug in de hostel en heb dan nog met mama geskypet, rond 3 uur lag ik in mn bed.

De volgende dag bracht ik samen met Rachelle en Sonja een bezoek aan de chocoladefabriek van Haighs. Hier kren we een 20 minuten durende rondleiding en mochten we chocolade proeven, stiekem was ik alleen voor het proeven gekomen. Want de chocolade is veel te duur en wordt allen in Australie verkocht in hun winkels. Vond het allemaal maar dikkenekken. Vervolgens namen we de tram naar Glenelg beach en hebben een paar uren op het strand doorgebracht. Na een tijd nam ik afscheid van Rachelle en Sonja en wandelde ik nog even op de winkelstraat vooraleer terug te gaan naar mijn hostel. Ik printte alvast mijn vliegtuigticket voor naar Perth en maakte mijn rugzak klaar voor naar kangoeroe island te gaan.

1. Mama:
    12 februari 2013
    en was de choholade zo lekker als hier in belgie