Kangaroo island

15 februari 2013 - Kangaroo Island, Australië

Vandaag stond ik om kwart na 5 op, ja het is niet voor niks vakantie he! Vandaag vertrok ik namelijk naar kangoeroe island. Rond iets voor 6 checkte ik mezelf in op het busstation en wachtte hier een tijdje. Ik zag nog niemand van de groep, zelfs de begeleider was nergens te zien, vreemd, heel vreemd. Ik stapte dan maar op de bus die me naar de ferry zou brengen. De rit met de bus duurde 1 uur en 45 minuten. We reden door de barossa valley, zagen onderweg kangoeroes en eindigde in Port Jarvis. Om 9 uur nam ik dan de feery naar het eiland nog eens 45 minuten, wat een reis alleen al om naar het eiland te gaan. Aan wal zag ik al de tourbus staan, gelukkig. Onze groep bestond uit 10 personen, een rare groep vond ik het. Een vrouw van in de 70, een man van in de 50, een moeder en haar zoon van 13 jaar, een duits koppel, 2 deense meisjes die amper engels spraken en ik. Onze gids heette JR en hij wist alles van het eiland. Onze eerste stop was aan een boerderij waar ze een schapp gingen scheren, al leek het op momenten meer op een schaap slachten. Na het scheren bloedde het schaap op verschillende plaatsen, vond het maar niks. Daarna reden we naar een strand vol met rotsen genaamd Pennington bay. In het helderblauwe water zagen we 10 tallen wilde dolfijnen zwemmen. Onze volgende stop was de emu eucalyptisch farm, hier kregen we een video te zien en wat uitleg over hun producten. wat rook het er heerlijk naar verse eucalyptisch. Ze hadden ook een mascotte Edwina de emu, de enige op heel het eiland. Daarna was het tijd voor lunch, broodjes met groenten. Daarna reden we door over het eiland naar het bezoekerscentrum om de zeeleeuwen te bekijken. Onze gids die wel weg leek te zijn gelopen uit 1 of ander gekkengesticht nam ons mee naar het strand en we mochten de dieren benaderen tot op 10 meter. Hij gaf ons wat uitleg en de dieren sliepen gewoon verder of ze stonden eens op en liepen wat rond. Sommige van de dieren vond ik reusachtig groot, niet te geloven dat we er zo kort bij stonden. Na het bezoek aan de zeeleeuwen gingen we naar een plaats genaamd Litle Sahara, zandduinen waar we op een soort snowboard de duinen afgleden. Superplezant, supervermoeiend en zand dat gewoon overal zit,.... Na het zandboarden reden we naar onze eindbestemming van vandaag Vivanne bay. We hadden en een gebouw alleen voor ons en er stond een biljarttafel, pingpongtafel, zetels, TV enz... We konden ook hun kajaks en fietsen gebruiken. Eerst heb ik buiten met de andere nog naar wat koalas gekeken en dan heb ik een fiets genomen en ben naar het strand gefietst, zalig nog eens op een fiets rijden. Op het strand heb ik wat rondgewandeld en met mijn voeten in het water. Voor te zwemmen was het te koud. Terug aan onze slaapplaats zagen we Kangoeroes een paar waren zelfs met elkaar aan het vechten, best grappig om te zien want ze boksen echt. Toen was het tijd voor de barbecue. Na het eten reden we met ons busje naar een plaats waar we kleine pinguins konden zien en vervolgens reed Jr over het domein van een vriend van hem en we zagen werkelijk 100 den wallaby's en kangoeroes. Had nog nooit zoveel van deze dieren op 1 plaats gezien. Onderweg moesten we nog stoppen omdat er een oppossum over de straat liep, wilde zeker zelfmoord plegen? Toffe eerste dag op naar de volgende.

Rond 7 uur stond ik op en ging ontbijten. Rond 8 uur vertrokken we dan naar onze eerste bestemming the remakebel rocks, zeer vreemd om te zien en prachtig. Het zijn allemaal heel speciale rotsformaties en natuurlijk een ideale plaats om foto's te nemen. De gids waarschuwde ons wel niet de steile helling naar de zee te nemen. Een paar jaar geleden ook met een groepsreis viel er een man in het water, de gids en een andere man probeerde hem eruit te halen, maar de golven waren zo krachtig dat ze er zelf invielen. De gids raakte met zijn hoofd een rots en verdronk, de andere man kon niet goed zwemmen en verdronk ook. De man die als eerste in het water viel kon uiteindelijk op eigen kracht uit het water komen en overleefde het. Na het bezoek aan deze rotsen reden we door naar Cape du covedic. Hier konden we weer naar gote zeehonden kijken. 2 waren er met elkaar aan het vechten, ze maakte geluiden en beten elkaar. We kwamen uit bij een soort boog met hangende druipstenen aan de bovenkant, van hieruit kon je naar de zee kijken het leek wal iets uit een piratenfilm alleen het schip ontbrak nog. We reden daarna naar Findlers nationaal park en keken hier wat rond en aten onze lunch op. Pittabrood met kip, groenten en looksaus, dat belooft voor op de bus.Onderweg zagen we ook weer een echidna een soort mierenetende egel die eieren legt! We stopte onderweg ook bij een honingfarm en konden hier allerlei verschillende honingen proeven, de ene proefde al slechter dan de andere,... Daarna reden we door naar een plaats American river genaamd en hier stopte we om naar wilde pelikanen te kijken en zwarte zwanen. En toen kwam het moment dat we de meest vreemde man op het eiland gingen ontmoetten Barry the catman. Hij vangt wilde katten omdat ze een plaag zijn op het eiland en inheemse dieren opeten. Hij vermoordt ze en vilt ze. Hij hangt de pels van de dieren buiten aan zijn deur, binnen op de zetels en hij heeft zelfs een kattenklok gemaakt van dode katten, een jasje, een hoed. Alles hangt er vol. Vreemd, zeer vreemd. Na het bezoek aan deze eigenaardige man reden we naar Prospect Hill en konden we 500 trappen naar boven wandelen en stonden dan op het hoogste punt van het eiland. Daarna reden we naar het stadje Penneshaw, waar we vanavond de ferry zouden nemen. We kregen een uur om hier rond te wandelen. Niet dat er veel te zien of te beleven viel. Rond half 8 namen we dan de ferry terug richting adelaide en nam ik afscheid van de rest. Dan weer de bus in en rond 11 checkte ik terug in de hostel waar ik verbleef en ben gaan slapen. Geweldige 2 dagen weer, veel vreemde inwoners van het eiland ontmoet en prachtige natuurgebieden bezocht.

1. Mama:
    15 februari 2013
    zal wel zijn viel de groep wel mee