the blue mountains

1 januari 2013 - Katoomba, Australië

Na een slechte nacht ben ik om half 6 opgestaan. Dan heb ik een taxi genomen naar het treinstation en vervolgens te voet naar de afgesproken plek waar ze me oppikken voor mn trip naar de blue mountains. Ik was al moe voor dat ik vertrokken was. Rond kwart voor 8 werden we opgepikt en reden we in ongeveer 2 uur door naar onze bestemming. Onze begeleider Adam praatte aan 1 stuk door en was hem al moe voordat we daar waren. We stopten onderweg om te ontbijten in een klein stadje en reden toen door naar een plaats waar je soms kangoeroes kon zien. Maar we hadden geen geluk vandaag er was er geen enkele te zien. Vervolgens begonnen we aan onze eertte wandeling van vandaag naar the wentworth falss. We gingen trappen op en af liepen op smalle paadjes en stopte bij prachtige uitkijkpunten. Maar we stopte ook bij iedere nieuwe plant of struik. Waar Adam dan een hoop informatie over gaf, te veel soms. Ik was niet zo geintereseerd in die planten maar wel in de prachtige uitzichten en de rotsen. Na de wandeling zijn we even in een klein stadje Leura gestopt voor de lunch op te halen. Broodjes en salade en koude pasta. Vervolgens reden we door naar de scenic railway en wandelde we naar beneden. Van hieruit zagen we the 3 sisters de beroemde rotsen die ik zeker wou zien. Eenmaal onder namen we de steilste trein terug naar boven 52 graden stijl en hij ging achteruit. We zoefden naar boven onder de rotsen. Hij ging bijna loodrecht naar boven, het was een hele belevenis. Nadit werden we met 6 van onze groep afgezet in Katoomba aan onze hostel voor vannacht. Ik besloot het dorpje te gaan verkennen maar meer dan een hoofdstraat is het niet. Nadat ik wat gegeten had besloot ik terug naar de hostel te gaan en zag ik iedereen op straat staan. Toen ik dichterbij kwam waist ik waarom, het brandalarm was afgegaan. Terug op de kamer heb ik de hele avond gepraat met 2 duitse meisjes op de kamer.

Vannacht supergeslapen, wat een goede matras toch kan doen. Met de duitse meisjes ben ik dan gaan ontbijten en met 1 van de meisjes van de groep ben ik dan terug het park ingegaan. Eerst zijn we door het stadje Katoomba gewandeld richting Leura. Van hieruit hebben we dan de Leura cascades gewandeld. We zagen prachtige uitzichten maar we liepen verkeerd. We hadden 1 bordje namelijk niet gezien. Het stak tussen de struiken en naar onze rug toe dus dat bordje hadden we onmogelijk kunnen zien. Dan maar terug de andere kant op. Toen liepen we richting Gordon watervallen. Maar na een eindje eindigde onze weg op de straat en zagen we gaan bordjes meer. Hoe kon dit toch, alles stond superslecht aangegeven. Uiteindelijk wandelde we de straat af en zagen toen een nieuw bordje om naar de watervallen te gaan. Na een paar minuten kwamen we dan aan bij de watervallen, na de watervallen kwam het toffe gedeelte van de wandeling,... constant bergop wandelen. Na de wandeling zag ik zelfs nog een soort flintstones toiletten compleet van rotsen gemaakt het was een grappig zicht. Toen zijn we verder gewandeld naar Leura het stadje van gisteren en hebben hier op ons gemak rondgekeken en wat gegeten buiten in het zonnetje.Daarna terug naar de hostel langs allerlei kleine dorpjes met houten huisjes. De weg ging weer de hele tijd bergop. Terug in de hostel hebben we gewacht tot de bus ons oppikte en reden we terug naar de stad. Hier ging ik terug slapen in bounce de hostel van de vorige keer. S'avonds konden we hier weer hamburgers eten voor 2 dollar en vervolgens heb ik een film gekeken op de laptop en ben gaan slapen.