Bondi beach

1 januari 2013 - Bondi Beach, Australië

vandaag rond half negen opgestaan ontbeten en vertrokken met de trein naar bondi junction. Van hieruit heb ik dan de bus genomen naar mijn nieuwe hostel. Bondi road is een lange rechte weg met meer vervallen en verwaarloosde gebouwen vond ik. Na een paar minuten wandelen kwam ik dan aan bij mijn nieuwe hostel Bondi shores. Ik liep de trappen op en kwam een bureau binnen. Hier zat een raar uitziende man die gebroken engels sprak met een zwaar accent van iemand uit de oostbloklanden. Vervolgens ben ik naar mijn kamer gebracht door een vrouw van in de 70 denk ik. Wat een kamer, mijn matras lijkt wel op een hangmat en de kamer is klein en vies. Waar ben ik me weer terechtgekomen. Het was bewolkt vandaag en niet zo heel warm dus ben ik terug naar Bondi junction gewandeld en heb er wat gewinkeld en rondgekeken. Ik heb er zelfs nieuwe loopschoenen gekocht want de mijne waren compleet versleten aan de onderkant. Daarna ben ik me wat gaan eten en terug naar de hostel. Hier moet ik keer op keer iemand vragen om mn deur open te doen want mij lukt het niet. S'avonds heb ik dan wat tv gekeken en wat gepraat met de 2 engelse meisjes op mn kamer.

De volgende dag was het terug mooi weer en besloot ik dan naar het strand te gaan en de coastal walk te doen van bondi beach naar cogee beach. Dat was echt wel een prachtige wandeling langs kliffen en rotsen, prachtige uitzichten over de zee en verschillende stranden. Ben ook verschillende keren gestopt om naar de surfers te kijken. Halverwege de wandeling zag ik opeens de verassing waarover James en Vanessa me verteld hadden. Een reusachtig kerkhof met allerlei oude graven. Verolgens verder gewandeld tot cogee en daar wat gerust en wat op het strand gelegen voor terug te wandelen naar Bondi beach. Hier ben ik de winkelstraat afgewandeld en dan terug naar de hostel gegaan.

Wat een slechte nacht, veel te warm en de matras helpt ook niet veel. Omdat ik zag dat het weer een prachtige dag was besloot ik naar Manley beach te gaan. Dus nam ik de trein terug naar de stad. Zag ik het opera house en the bridge weer, ze blijven prachtig om te zien en nam een ferry naar Manley. Hier liep ik eerst weer een straat door met allerlei winkeltjes en kwam toen uit op het hoofdstrand. Het was er een drukte. Maar verder dan met mijn voeten ben ik het water niet ingegaan want ze gaven constant waarschuwingen dat er gevaarlijke kwallen in het water zaten! Vervolgens ben ik terug gewandeld naar een kleiner strand heb hier nog wat uurtjes doorgebracht en heb dan met de zonsondergang de ferry teruggenomen naar de stad. Hier had ik speciaal op gewacht want nu kon je ook de stad in het donker zien. Heb weer heel wat fotos genomen en heb toen de trein terug naar Bondi genomen. S'avonds met mama geskypet en dan maar proberen te slapen want het is weer zo warm en denk niet dat de stoffige ventilator gaat helpen.

Laatste dag alweer in Bondi. Ben terug naar het strand gewandeld en heb hier wat naar de surfers gekeken. Vervolgens naar de supermarkt en dan terug naar de hostel want morgen ga ik namelijk voor 2 dagen naar de blue mountains.