Sydney deel 2

1 januari 2013 - Sydney, Australië

Maandag 17 december ben ik te voet naar hyde park gegaan en ben ik het oorlogsmonument gaan bezoeken. Ik was er nog maar net toen we allemaal moesten rechtstaan en speelde ze the last post gevolgd door een minuut stilte. Daarna ben ik naar St Mary's katedraal gegaan wat een grote katedraal. Vervolgens nog eens door de botanische tuinen gewandeld. Ik zag er zelfs nieuwe dingen die ik bij mijn vorige bezoek niet gezien had. De tuinen zijn dan ook reusachtig groot. Toen ben ik weer eens gaan kijken naar het opera house, het is en blijft een prachtig gebouw vind ik. Daarna ben ik een museum gaan bezoeken met allemaal moderne kunst in, vond het maar niks dat was in mijn ogen geen kunst. Kartonnen dozen met gele voorwerpen in, spiderman die naar een man met baard aan het kijken was!!! Toen ben ik door de straatjes van the rocks gaan wandelen, mijn favoriete deel van de stad. Ik ben er zelfs wat verloren gelopen en na een tijd was ik dan terug bij het opera house. Bij de ferry's had ik afgesproken met Allison 1 van de 3 brusselse meisjes. Zij zit hier een paar maanden op school. We zijn samen pannekoeken gaan eten. 4 pannekoeken met aardbeieen, vanilleijs en saus. Na heel wat geduw heb ik ze toch allemaal kunnen opgegeten. We praten over wat we tot nu toe weer hadden meegemaakt. Het was echt grappig was nu de 5de keer deze reis dat ik haar terug zie op verschillende plaatsen. We praten ook over de komende feestdagen en dan vooral kerstmis. Dat we nog niet echt een kerstgevoel hebben hier en dat het wel raar zal zijn kerst zonder de familie. We hebben wat afgelachen en hebben wat foto's genomen. We namen afscheid van elkaar en hopen weer ergens anders in Australie te kunnen afspreken anders spreken we zeker af in Brussel. Dan terug naar de hostel. Het was mn laatste dag in Sydney zal de stad missen want ik vond het er fantastisch. Morgen vertrek ik dan naar Canberra.