Cairns

31 oktober 2012 - Cairns, Australië

Van darwin naar cairns heb ik het vliegtuig genomen en ik dacht eerst dat ik in Hawai was aangekomen. Allemaal groene heuvels en dan dat prachtige water. Hier verbleef ik in het hostel dreamtime dit hostel was echt geweldig. In de hostel hebben ze me ook geholpen enkele tours te boeken waaronder snorkelen op het great barrier reef. Eerst ben ik de stad gaan verkennen en het is er niet zo groot dus dacht ik wel dat ik mn weg terug zou vinden! Eerst heb ik inkopen gedaan om eten te koken. Toen ging ik terug naar de hostel of dat dacht ik toch. ik was verdwaald na een hele tijd vond ik dan gelukkig toch mn nieuwe hostel terug. S'avonds was er een barbecue en we kregen 3 stukken vlees, groenten en mochten zelfs kangoeroe en krokodil proberen. Na de barbecue was er een vuurschow en hierna was er een wedstrijd. Er werden 3 namen uit een pot getrokken en deze moesetn dan didgeridoo gaan spelen en raad eens,... mijn naam was er bij. Ik won jammer genoeg niet maar kraag wel gratis drinken uit de bar en leerde verschillende nieuwe mensen kennen hierdoor.

Donderdag 11 oktober was een geweldige dag vandaag ben ik gaan snorkelen op het gtraet barrier reef het was zalig weer en er waren bijna geen golven dit is zeer goed voor het zicht onedr water. Maar het rif lag verder dan ik dacht want eerst moesten we 2 uur varen met e bnoot voordat we er waren. Onze eerste bestemming was mickalsmay kay hier ligt ook een klein eiland met duizenden vogels op. Het leek wel of ik in de film Birds terecht was gekomen. Het rif was fantastich al die kleuren en vissen. We zagen zels schildpadden en vanop de boot dolfijnen. Bij de boot zwommen de grootste vissen er waren er zelfs bij van 1 meter. Na onze eerste snorkeltocht kregen we eten en drinken en vaarden we naar onze volgende bestemming Paradise reef dit was zelfs nog groter de golven waren er wat groter en het water was ook niet zo warm als ik gedacjht had maar het was de moeite. Nemo's, zebravissen, .... Rond vijf uur kwamen we terug aan in de haven. S'avonds was er filmavond in de hostel en keken we naar juno.

Vrijdag heb ik uitgeslapen tot 9 uur was al zo lang geleden en ben ik naar de lagoon gewandeld dit is een zwembad want cairns heeft geen strand en je mag er niet in de zee zwemmen omwille van de stingers, haaien en krokodillen. Na het zwemmen ben ik naar de nachtmarkt gegaan en heb hier ook wat gegeten. s'avonds heb ik dan langs de splanade gewandeld en heb wat gekeken naar de straatartiesten.

Zaterdag ben ik met het zweedse koppel wat ik heb leren kennen in de hostel naar de markt geweeste en daarna ben ik naar de botanische tuinen geweest. Deze waren reusachtig groot en ik heb er verschillende vogels en schildpadden gezien.

zondag rustdag mijn was gedaan en wat in de zon gelegen.