Darwin

31 oktober 2012 - Darwin, Australië

Na 2 weken was het toch weer even wennen om weer alleen rond te lopen en zelf te kiezen wat ik kon doen. Eerst ben ik langs de esplanade gaan wandelen dit is een park dat net langs de zee loopt. Het water zag er geweldig uit maar het spijtige was dat je hier niet kon zwemmen want het was stingerseizoen en er zitten zoutwaterkrokodillen in het water,... Na de middag had ik afgesproken met een paar meisjes van de outbackgroep en hebben we wat in de winkels rondgekeken. s'avonds zijn we we dan met zn allen naar de nachtmarkt geweest en deze was echt de moeite. Zoveel kraampjes met armbandjes, juwelen, kleren,... we keken onze ogen uit. Je kan er ook supergoedkoop eten voor 5 dollar. We aten ons eten op het strand bij zonsondergang. Op de markt waren ook enkele muzikanten het was er echt supergezellig. S'avonds zijn we dan naar monsoons gegaan hier was het ladiesnight en kregen we gratis champagne met aardbeien. We werden bediend door mannen met bloot gespierd bovenlijf en er waren strippers, wat moet een vrouw nog meer hebben,...

De volgende dag nam ik de bus naar Fannie bay hier ligt een gratis museum en een oude gevangenis. Het museum was echt de moeite een groot deel ging over orkaan Tracy deze heeft darwin verwoest op kerstdag 1974 er was zelfs een geluidskamer waar je de stormgeluiden kon horen, best eng. Na het bezoek aan het museum wandelde ik naar de gevangenis ging ik even rusten op een bankje werd ik gebeten door mieren, en wat kunnen deze bijten. Even later kwam ik aan in de gevangenis hier kon je verschillende celblokken gaan bezoeken en hier werd ik aangevallen door een vogel. Ik schrok me een ongeluk en liep terug een gebouw binnen en toen zag ik het bordje dat de vogels er broedplaatsen hebben en je aanvallen als je in de buurt komt. Verder heb ik nog een militair museum bezocht en dan terug naar de hostel.

S'morgens ben ik naar de oil storage tunnels geweest deze zijn gevuld met fotos van de oorlog, soldaten, verpleegkundige,... Verder heb ik aan het zwembad gelegen en ben naar de mall geweeste een winkelstraat vol met souveniers maar wat een prullen zeg,...

Inmiddels was het al zondag wat vliegt de tijd toch en wat bleek op het einde van de dag ik heb de hele dag het uur verkeerd gelezen. Ik stond op om 8u maar het was pas 7 en dit heeft de hele dag geduurd. zo raar.

Maandag ben ik naar crocosaurus cove gegaan hier zitten reusachtige zoutwaterkrokodillen en allerlei vissen. 1 van de krokodillen was zelfs een filmster hij speelde een rol in crocodile dundee. Heb toch maar geen handtekening gevraagd daarvoor waren zijn tanden wat te groot!

De laatste dag in Darwin ben ik gewoon gaan wandelen en s'avonds hebben we met zn allen nog iets gedronken. Een paar dagen geleden was ik met thuis aan het skypen kreeg ik bezoek van een reusachtige rat wat heb ik toen geroepen en dat tijdens het skypen,...