Magnetic island

4 november 2012 - Magnetic Island, Australië

het was tijd om dag te zeggen tegen cairns wat een geweldige stad. Maar het was tijd om naar een nieuwe plaats te gaan en dat was Magnetic island. Eers zat ik 6 uur op de greyhound bus om dan vervolgens de ferry te nemen. Rond 17u was ik op het eiland en pakte de bus naar mn nieuwe hostel Bungalow bay. Ik zag er verschillende mensen terug die ik al eerder op de trip had ontmoet. In de hostel leerde ik onmiddelijk nieuwe mensen kennen. S'avonds speelde we er kokosnootbowlen. Dit was echt moeilijk want een kokosnoot is niet rond. We hebben wel goed gelachen.

19 oktober (mama haar verjaardag)

Vandaag in de voormiddag ben ik samen met enkele nederlanders die ik gisteren leerde kennen naar de dierentuin langs onze hostel. Hier mochten we alle dieren aanraken. Het eerste dier was Barbie een zoutwaterkrokodil van 4 jaar. Vervolgens gingen we naar de kaketoes deze konden we aaien. Je moest wel oppassen want ze konden bijten. Dan mochten we verschillende hagedissen vasthouden en een waterschildpad. In 1 kooi zat er een wombat deze liep de hele tijd weg van ons en dan kwam hij weer terug rolde in de modder. Vond hem meer op een varkentje lijken dan een wombat. Dan kwamen we bij het hoogtepunt voor mij althans. De KOALAS. Eerst mochten we er 2 aaien en dan 1 vasthouden. De naam van de koala was Annie en ze was zo lief en zacht. Na de koalas waren de slangen aan de beurt. Deze waren al wat enger maar voelden toch fijn aan. Mss moet ik toch maar eens kiojken voor een slangenlederen handtas! Grapje,... Het laatste dier mochten we niet vasthouden. Wat een geluk want het was een grote harige spin. AFSCHUWELUK. Na de dierentuin ben ik met Sonja en claire naar het strand gegaan. Rond 3 uur heb ik een wandeling gedaan naar de forts samen met Steven een nederlandse jongen. Rond 5 uur zijn we dan naar de rockwallaby's op het eiland gegaan. Die zijn zo schattig en eten uit je hand. S'avonds heb ik fish en chips gegeten op het strand en ben dan terug gegaan naar de hostel.

Laatste dag alweer op dit eiland. Wat vliegt de tijd. In de voormiddag heb ik samen met Sonja een elecktrische step gehuurd en zijn we naar het strand gereden en hebben wat foto's genomen. Wat een zicht met onze helmen op. Daarna namen we samen met Claire de ferry. Daarna 4 uur in de greyhound bus en toen kwam ik aan op mn nieuwe bestemming Airlie beach.

1. Mama:
    4 november 2012
    wat een mooie foto,s wat ben je al bruin zalig weertje is het daar geniet er maar van. zo een koala wil ik ook eens in mijn handen hebben ,maar zal wel een droom blijven groetjes van ons drietjes mama
  2. Willems Huguette:
    5 november 2012
    Het bevalt je wel hé in dat mooie en verre Australie. En volop genieten van het prachtige weer en de boeiende plaatsen die je doorkruist.