HongKong deel 2

13 september 2012

Het ontbijt vandaag was heel speciaal. Sam de jongen van de hostel heeft mij en een brits meisje uitgenodigd om een typisch chinees ontbijt te gaan eten. Ik was onmiddelijk akkoord we namen de bus en reden naar Central hier ligt 1 van de oudste restaurants waar ze dumplings verkopen. Toen we hier aankwamen keek ik mijn ogen uit want er waren zeker meer dan 100den mensen aanwezig op zo een kleine plaats. We zetten ons aan de tafel met nog andere chinezen en kregen thee geserveerd. Sam legde uit dat het nu de bedoeling was dat als de vrouw met de mandjes langskwam je een mandje met eten uit zou kiezen. Sam koos er 1 uit met een soort bal in dit was vis en was best lekker. De volgende wat hij uitkoos was een soort dun deeg en hierin zat varkensvlees en iets wit. We vroegen aan hem wat het was en hij zijn een vissenmaag. Ik keek eens naar het britse meisje en zij naar mij. Maar we hebben toch maar gepast. opeens kon ik mij niet serieus houden want de mensen langs mij waren kippenpoten aan het eten het zag niet uit. Fotos volgen nog. Sam wou er voor ons ook nemen maarwe weigerde ik wil wel veel proberen maar niet de voet van een kip,... als laatste hebben we rolletjes met rijst gegeten gevuld met garnalen deze waren ook weer heel lekker. Ik vond het een unieke ervaring want zelf zou ik nooit zo een restaurant zijn binnen gegaan. Na het ontbijt nam ik afscheid van de ander twee en ben ik naar Lamma eiland gegaan met de ferry.

Hier was het heel rustig want er mogen geen autos rijden alleen fietsen en moterfietsen. Op lama eiland ben ik gaan zwemmen hetv water was er lekker warm. Toen ik uit het water kwam zag je eigenlijk pas hoe vuil het water was want ik zat vol met bruine plekjes. gelukkig waren er douches. Hier heb ik mijn voeten bijna 2 keer verbrand eerst aan het warme zand dan aan de tegels bij de douche.

toen vond ik het rusten wel genoeg en ben ik naar de andere kant van het eiland gewandeld. Het wasx er echt prachtig en heel heuvelachtig. Steile bergen, uitzichten op de zee en andere eilanden het was de moeite. Toen kwam ik aan bij een vissersdorpje waar ze verse vis en schelpdieren verkochten. Hier stopte ik bij een klein restaurant en bestelde een soort scampis of daar leek het toch op op de fotos. Tot ik mijn eten kreeg,...

het leek veel meer op eens soort kreeft van 10cm maar er zat nog alles aan de poten vond ik nog niet zo erg maar zelfs het hoofd met alles er nog in hing eraan. Dit heb ik er dan maar afgesneden dacht toch niet dat dat de bedoeling was om op te eten?

S avonds terug bij de hostel ben ik binnengebleven en hebben we samen met de anderen wat gepraat en gedronken. verdere verhalen van Hongkong volgen nog,... en fotos ook.