Hongkong

12 september 2012

waar zal ik beginnen,... HongKong is echt supergroot. het is hier megawarm en zo vochtig. De eerste dag ben ik de buurt van mijn hostel gaan verkennen en wat een drukte overal. Volgens mij wonen ze hier met duizenden op een klein stuk. De tweede dag heb ik al meer gedaan. smorgens was ik vroeg uit de veren en ging ik op weg naar het eiland Lantau, hier staat een groot beeld van een zittende boedha. Maar wat een tocht eerst en vooral heb ik de trein genomen naar de ferrys. Dan met de feery een tocht gemaakt van ongeveer een uur naar lantau island. en toen de bus. ik was al doodop voor dat ik daar was. Met een tussenstop reed ik met een tweede bus eindelijk naar de grote boedha. Maar het was allemaal de moeite geweest want het was er prachtig. De grote boedha van ongeveer 23 meter groot kon ik enkel bereiken door 260 trappen naar boven te nemen en dat in zo een prachtig maar vochtig weer. ik was kleddernat voor dat ik boven was. Boven had je een prachtig uitzicht overf de zee en de vele kleine eilandjes in de buurt. Daarna ben ik nog met de bus naar een klein vissersdorpje geweest hier verkochten ze vers gevangen vis, krabben en nog meer beesten waar ik me nu nog van afvraag wat ze juist waren,... zeverkochten hier ook veel gedroogde vis. In het dorpje kon je ook mee gaan op een boot om naar roze dolfijnen te gaan kijken. En ze waren wel degelijk roze niet te geloven. Na de lange terugweg heb ik een andere ferry genomen naar Kowloon dit is weer een ander deel van HongKong. hier heb ik de star ferry genomen en heb ik mijn ogen uitgekeken want de haven en vooral het uitzicht over de hoge gebouwen met al die lichtjes. Rond 20 uur hadden zich wel honderden mensen verzameld op het uitkijkpunt voor naar de symphony of lights te kijken een licht en lasershow gevormd door de hoge gebouwen en heel speciale muziek,... daarna ben ik doodop naar de hostel gegaan maar van slapen was nog geen sprake want gabriel een argentijnse jongen in de hostel was jarig en hij trakteerde op bier en de hostel op hun beurt weer op cake. we hebben gelachen en veel plezier gemaakt. Het werd ook veel later dan ik gedacht had want om half 4 kroop ik eindelijk onder de lakens. Fotos volgen later nog

1. Marleen:
    12 september 2012
    Maak het maar niet iedere dag zo vroeg in de morgen, want dan hou je het geen half jaar uit en moet ik je komen halen !!!! Groetjes, Marleen,
  2. Wendy:
    15 september 2012
    Hey lindsay ben blij dat je toch al goed bent aangekomen en al zoveel op korte tijd hebt kunnen zien . Fijn dat wij hier in ons ook wel vochtige maar minder warme en saaie landje jou avontuurlijke tocht kunnen meevolgen enne... zo te zien was het toch niet zo warm en vochtig want je zit daar toch we heel kort tegen die chinees aan ! Allee hoop snel weer wat te zien van jou hier op dat ding toedeloe (enne voorzichtig he)
  3. Marina:
    18 september 2012
    Lindsay, je hebt precies al veel beleefd in die korte periode. Geniet er maar van, het zal snel om zijn. Ben benieuwd naar de volgende dagen; Groetjes Marina