spot x

1 januari 2013 - Spot X, Australië

Rond 3 uur kwam ik samen met wat andere mensen aan op het surfkamp. Het weer viel wel dik tegen want het regende de hele dag. Morgen hebben we onze eerste surfles. Buiten het strand de zee en het surfen is hier echt niks te doen. Verveel me nu al en het is nog maar 5 uur. Benieuwd wat de avond gaat geven. Morgen om half 10 hebben we onze surfles. Wat een opluchting want andere groepen moesten al om 7 uur surfen. Voor het eten zag ik Max de nederlandse jongen en 2 engelese jongens zitten. We hebben eerst wat gepraat en vervolgens zijn we gaan eten kip met rijst en groenten. Na het eten zaten we met ongeveer 10 mensen samen en hebben de hele avond drankspelletjes gespeeld en heel hard gelachen. Zeker toen er opeens een groot, nee reusachtig insect boven onze tafel vloog enons probeerde aan te vallen. 1 van de engelse jongens zei zelfs dat het insect groter was dan het vliegtuig waarmee hij naar Australie vloog. Wat hebben we gelachen op het laatte had ik er zelfs buikpijn van. op een gegeven moment kwam er zelfs iemand vragen om wat stiller te zijn. Even later opnieuw en toen hebben ze ons maar naar de tv kamer verhuisd en kregen we zelfs een radio met muziek. Uiteindelijk is alles geindigd toen iedereen op de tafels stond te dansen. Over een paar uur hebben we onze eerste surfles!!!

En de eerste surfles hebben we overleefd,... Eerst kregen we een korte les over surfen, de golven,... Daarna kregen we enkele regels te horen over surfen: Altijd cool lijken op een surfboard, nooit plassen in je wetsuit waren er 2 van. Hierna kregen we onze plank en wandelde we naar het strand. Toen mochten we het water in en wat blijft surfen toch moeilijk. Het was echt plezant want hadden echt grappige leraren en een toffe groep. Het was weer supervermoeiend. Ik heb 2 keer even kunnen staan voordat ik weer eraf viel. Dan zit je even in een wasmachine en gelukkig kom je dan weer snel boven want het water was niet zo diep. Na de les waren we uitgehongerd en konden we gaan lunchen croque monsieurs. Daarna zijn we met zn 10en de hele middag naar het strand gegaan en hebben wat gezwommen, volleybal gespeeld en in de zon gelegen. S'avonds kregen we nachos te eten ben ik toch niet zo een fan van. chips met een saus over en dat is dan ons avondeten! s'avonds hebben we terug drankspelletjes gespeeld al waren we wel een pak rustiger dan gisteren.

6 december sinterklaas. Laatste surfles en dan ga ik op surfpensioen denk ik veel te moeilijk zoek me wel een andere carriere als bodyboarder. Vandaag na bijna een paar keer bijna verdronken te zijn en het gevoel te hebben gehad in een wasmachine te zitten is het dan toch gelukt om weer even te staan. Wat een geweldig gevoel was dat. Het was vermoeiender dan gisteren want de golven waren hoger. Op een gegeven moment kwamen er zo een grote golven aan en daar stond ik dan ik voelde me nog zo klein als een mier de golf was hoger dan mij. En als je dan in de zee staat met je plank in je armen.... We zijn op een gegeven moment ook ergens anders gaan surfen omdat de golven nu echt wel te groot waren voor beginners. s'middags weer wat gegeten en me dan klaargemaakt om de bus te nemen naar Coffs Harbour. Ik nam afscheid van alle toffe mensen die ik op het kamp leerde kennen en stapte de bus in.