Surfers paradise

1 januari 2013 - Surfers Paradise, Australië

de volgende dag was het weer tijd om naar mn volgende bestemming te gaan Surfers paradise. Hier werd ik opgepikt door een busje van mn hostel. Sun en surf heet de plaats en het ligt op 5 minuten wandelen van het strand af. Even later ben ik dan de stad gaan verkennen en wat een drukte hier en overal lipen jongeren rond met muziek en ze lagen te schreeuwen enz... bleek dat het Schoolies hier zijn. Het is dan dat ze het einde van hun schooltijd vieren na het middelbaar. Zo irritant de hele dag en nacht lopen ze over de straten en maken enorm veel kabaal. Ben dan maar op het strand gaan liggen en heb wat gelezen. Teug in de hostel heb ik terug een duits meisje leren kennen en zijn we onder in de bar samen met nog wat andere iets gaan drinken. De volgende dag ben ik eerst een paar uur op het strand gaan liggen zonder me in te smeren dacht ben nu wel bruin genoeg, zal niet zo snel meer verbranden. Zo stom want natuurlijk kan je nog verbranden.Daarna wat eten gemaakt en terug gaan rondwandelen. Surfers paradis is helemaal niet zo groot en ook niet zo mooi met al die hoge gebouwen. Er lopen ook heel wat rara figuren rond want in hetzelfde uur zag ik spiderman, dracula en de playboybunnies en dat zonder te drinken!

Alweer mijn laatste dag hier en gelukkig maar want er is niet zoveel te zien hier. Dus heb ik eerst maar wat rondgewandeld. Dan wat gerelaxet aan het strand. rond half 5 ben ik terug naar de hostel gegaan en heb me klaargemaakt voor naar skypoint te gaan. Een hoge toren met prachtige uitzichten over de stad. Ik ben er zolaat gegaan net voor de zonsondergang dan had ik de stad in het licht en in het donker. We stapte in een lift en gingen 77 verdiepingen naar boven in ongeveer 20 sec. Het uitzicht was fantastisch vond ik en ik heb er verschillende fotos getrokken. Was wel moeilijk om er fotos te nemen zonder de reflectie van het glas erin te zien. Vond ik wel jammer. Verder heb ik er ook een kort filmpje gezien over het ontstaan van surfers paradise en er was zelfs een zangeres aan het zingen. Na dit alles ging ik terug naar onder en onderweg terug naar de hostel zag ik een pannekoekenhuis waar ze belgische wafels verkochten. Ik bestelde er een grote wafel met vanillesuiker en vanilleijs op. Dan terug naar de hostel daar was ik terug rond 22u en toen heb ik nog een grappige film gekeken vooraleer ik in slaap viel. Toen was het tijd om naar de volgende plaats te gaan. Byron bay.