the whitesunday islands

3 december 2012 - Whitsunday Islands National Park, Australië

vandaag 23 oktober ben ik vertrokken voor mijn 3 daagse zeiltocht. In totaal zijn we met 22 mensen. We varen met de boot SS Whitehaven en we hebben zelfs een vrouwelijke kapitein genaamd Kat. Verder hebben we een kok genaamd Kate en een matroos Ryan. De eerste dag moesten we het verste varen en gingen we onmiddelijk naar het mooiste strand Whitehaven beach. Toen we bijna daar waren kregen we ieder onze stingersuit. Dit moest ons beschermen tegen de gevaarlijke zelfs dodelijke kwallen die nu rondzwemmen in de zeeen van Australie. Ze hebben hier werkelijk de liefste en aardigste dieren van heel de wereld. We werden eerst met een motorbootje aan land gebracht en kregen dan uitleg van Ryan. We liepen door een soort van jungle naar het prachtige uitzichtpunt van het eiland. Spijtig genoeg was het die dag bewolkt maar het bleef een prachtig strand met stralendblauw water. Vervolgens mochten we zwemmen maar ik zag verschillende schaduwen in het water. Het bleken pijlstaartroggen te zijn. Hier waren we allemaal wel wat bang voor. Want Steve irwin de beroemde krokodilleman van australie is gestorven door zo een beest. Ryan stelde ons gerust en vertelde dat het veilig was en dat we alleen voorzichtig moesten zijn dat we niet op 1 van die beesten gingen staan. Terug op het schip kregen we koffie, thee en een berg koeken. Het begon harder te waaien en we kwamen zelfs in een storm terecht. Het schip wiegde heen en weer en we konden niet meer rondlopen zonder om te vallen. Dit duurde ongeveer een uur en toen kwamen we terug in rustig water terecht. S'avonds kregen we rijst met kip curry. We hebben nog wat gepraat en zijn dan gaan slapen in onze kajuit. Het is er superklein en ik was toch een beetje bang dat ik uit mijn bed zou vallen.

De volgende dag was ik weer vroeg wakker en heb me een beetje opgefrist en ben terug het dek opgegaan. Vandaag scheen de zon gelukkig. In de voormiddag na het ontbijt gingen we snorkelen. We zagen verschillende kleurrijke vissen, waterschildpadden en prachtig kleurrijk koraal. Na het snorkelen gingen we kajakken op de zee. Dit was supertof maar o zo vermoeiend. S'middags gingen we nog op een andere plaats snorkelen maar hier was veel dood koraal en minder vissen. S'avonds voor het eten gaf de kapitein ons uitleg over de visse en schildpadden in het water. S'avonds kregen we een spaghetti bolognese te eten. Ze doen er hier allerlei groenten in zelfs broccoli!!! S'avonds hebben we wat drinkspellen gespeeld en rond 12 u ben ik mn bed ingekropen. S'nachts werd ik verschillende keren wakker van het water dat tegen de boot klotst.

Donderdag 25 oktober. Alweer de laatste dag van onze trip. Vandaag zijn we eerst gestopt bij een zandeiland. Hier konden we snorkelen. Maar wel maar aan 1 kant want aan de andere kant zitten steenvissen en die zijn blijkbaar heel giftig. We konden ook naar een ander eiland wandelen door het water. Voor terug te wandelen was wel zwaar want het water stond hoog en er was een sterke stroming maar iedereen heeft het overleefd. toen we terug naar de boot vaarden zagen we nog een zeeschildpad. wat zijn dit toch prachtige dieren. Terug op de boot kregen we onze luch wraps met kip en groenten. Toen begon onze terugtocht naar Airlie beach. Rond 16 u waren we terug en toen ik terug aan land was heeft het nog de hele dag geduurd dat ik dacht nog op de boot te zijn. Alles wiegde op en neer. Het was een heel raar gevoel. S'avonds zijn we met zn allen nog iets gaan eten en daarna iets gaan drinken. Gelukkig was de nachtclub langs mijn hostel en moest ik niet te lang wandelen. Zal sommige mensen van de boot wel missen want hebben ons super geamuseerd.

Vrijdag 26 oktober heb ik uitgeslapen tot 9 uur en om iets na 11 zat ik op de greyhoundbus onderweg naar Rockhampton. Naar Emu park

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    3 december 2012
    hat je zeemansbenen,uh zeevrouwsbenen.keileuke foto;groetjes van het thuisfront